Ons verhaaltje had indruk gemaakt .Daar moesten we mee aan de slag .We luisteren nog eens goed en we bootsen alles na zoals wij het zien .Er wordt gezocht naar vergelijkbare voorwerpen en decors ,en wat komt er ondertussen zoveel meer leuks op het toneel .Kleine tractor kan de heuvel wel op maar eraf vindt hij best akelig en dan gaat het ook nog regenen !! Maar wanneer hij vriendjes kan gaan redden komt de held in hem naar boven . We spelen natuurlijk erna allemaal eens even held .En laat er die dag dan ook zoveel gebeuren waarbij we helden nodig hebben ;) .Wanneer je de volgende morgen enkele vriendjes het boek spontaan van de kast ziet nemen ,knus naast mekaar gaan zitten met het boek open en ze mekaar het groot avontuur vertellen , elkaar aanvullen ,kan je enkel denken "heerlijk ,eerlijk ,leerrijk dat prachtige kinderbrein .
"We doen als de moeders: We luisteren naar onze leerlingen die vrijuit praten en geven aan ieder de nodige aandacht. Dan, en daar begint de uiterst belangrijke taak van de leerkracht, zoeken we in die stortvloed van verhalen de uitgangspunten die ons het meest vruchtbaar lijken voor onze taak."
Célestin Freinet
Freinetschool 't Perenboompje
Methodecampus Peer
Noordervest 33
3990 Peer
011/61.12.35